Vise, dorință, muncă și perseverență, ingredientele lui Andrei Cuibari, un tânăr de 30 ani care a reușit în lumea antreprenorilor

Vise, dorință, muncă și perseverență, ingredientele lui Andrei Cuibari, un tânăr de 30 ani care a reușit în lumea antreprenorilor

”Viața fiecărui om se desfășoară după un oarecare plan de taină, totul în viață are un scop și o înțelepciune” (Sfântul Varsanufie de la Optina). Și astăzi nouă ni s-a confirmat încă o dată că viața este o călătorie în timpul căreia ne însușim lecții, experiențe și oportunități. Ce legătură ați face între centru de spiritualitate și cultură ortodoxă, studii în economia turismului și producție publicitară? Vă spunem noi, Andrei Cuibari!

Andrei Cuibari a acceptat provocarea echipei Conexiuni Urbane de a împărtăși povestea sa din lumea afacerilor și am descoperit un tânăr care a văzut dincolo de aparențe, a văzut potențial acolo unde alții au văzut doar reguli și strictețe, a riscat și s-a lăsat purtat în direcția în care oportunitățile au dictat. Lecțiile și experiențele prin care a trecut au făcut ca astăzi, Andrei Cuibari să ajute alți antreprenori să creeze o imagine a afacerilor lor.

Încercând să aflăm cât mai multe de la Andrei, să ne spună secretul, rețeta lui de succes, am descoperit că el a amestecat câteva ingrediente și anume visele, dorința, munca și perseverența, iar gustarea a fost reușita. Dar cum a reușit să pună fiecare ingredient în cantitatea potrivită aflați în rândurile ce urmează. 

  1. Povesteşte-ne puţin despre tine (ce faci în momentul de față profesie/formare).

O să trec peste introducerile complicate și am să vă spun direct: Sunt Andrei Cuibari, am 30 de ani și sunt antreprenor. Am studiat economia turismului, dar am ales să profesez în alt domeniu și să încep un business în direcția în care m-a dus viața și nu în cea spre care mă conduceau studiile. Așa cum se întâmplă în multe cazuri, direcția pe care am urmat-o, profesional vorbind, mi-a fost dictată de oportunitățile care s-au ivit. Așa am ajuns să conduc o companie de producție publicitară.

  1. Să privim în trecut și să ne amintim care au fost primii pași în cariera ta/cum ți-a venit ideea.

Până la ideea de business a fost ideea de a face bani, idee care mi s-a perindat prin minte încă de mic. S-a concretizat în perioada în care eram elev în anul 3, la Seminarul Teologic Mânăstirea Neamț. Regulile acolo erau destul de stricte și am văzut potențialul în această situație. Am început făcând comerț cu gogoși, în interiorul internatului. Când puteam, ceream acordul pentru a ieși din internat, mergeam la Târgu Neamț, cumpăram câte 100 de gogoși pe zi și le vindeam colegilor. Cu un adaos de 50 de bani la fiecare gogoașă, am reușit să îmi asigur un venit lunar.Ulterior am venit în București, la facultate și mi-am căutat un job. Am lucrat o perioadă ca ospătar, am lucrat și în afara țării și în final mi-am asumat riscul de a renunța la statutul de angajat. Împreună cu un prieten, am pus bazele unei firme de distribuție pliante. După 3 ani de activitate, am căpătat experiența necesară și am înființat compania de acum – CBR ADVERTISING.

  1. Ne poţi descrie pe scurt, în ce constă business-ul tău.

CBR ADVERTISING se ocupă de tot ce înseamnă producție publicitară. Practic ajutăm alți antreprenori să își crească vizibilitatea business-ului și să capteze atenția potențialilor clienți. De la litere volumetrice, casete luminoase și panouri publicitare, până la cataloage, flyere sau cărți de vizită, you name it – noi ne putem ocupa de orice. Acoperim atât partea de creație grafică, cât și cea de producție.

  1. Când ţi-ai lansat afacerea, cum a fost începutul, cine te-a inspirit, de ce ideea aceasta de business.

Firma am lansat-o în anul 2015 și așa cum am precizat și mai devreme, ideea am cules-o, la propriu, după drumul pe care m-a dus viața. La momentul acela aveam deja experiența necesară în acest domeniu, aveam convingerea că pot oferi calitate clienților iar pe piață exista cerere. Și atunci...de ce nu?

  1. Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare?

Încerc să privesc lucrurile într-un mod pozitiv și cred că pot afirma sincer că nu m-am lovit de niciun mare eșec în busiess, până acum. Au existat mici probleme, dar nimic care să nu aibă o rezolvare. Când vorbesc despre realizări, îmi place să privesc lucrurile în ansamblu și cred că direcția ascendentă pe care am urmat-o, pornind de la 0 și ajungând la CBR ADVERTSING-ul de astăzi este o mare realizare. În plus, dacă tot suntem la capitolul realizări aș dori să includ aici și echipa pe care am reușit să o formez.

  1. Care sunt cele mai mari provocări în domeniul în care activezi?

O să aleg să nu privesc provocările ca pe hopuri greu de sărit, ci să le privesc dintr-un alt unghi: sunt situații care motivează echipa și care o dezvoltă prin maximizarea capacității de a găsi soluții inovatoare. E o provocare să alegi să spun că nu există “Nu se poate!”. Unele comenzi sunt mai ușor de realizat, altele sunt o provocare în sine. Dar cele din a doua categorie mă motivează, în mod deosebit.

  1. Cum reusiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți? Care sunt metodele prin care vă promovați?

În primul rând prin calitate. Aleg să ofer calitate clientului și atunci se activează, în mod automat, word of mouth marketing – în termeni mai populari, recomandări din gură în gură. Un client mulțumim îți face, în mod conștient sau nu, cea mai bună publicitate. Apoi, am pus mare accent pe imaginea brandului CBR ADVERTISING și am încercat să construim un nume puternic în online, investind într-un website de prezentare, într-un magazine online, în servicii de management social media etc, în Google Ads etc.

  1. Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faceți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Avem această capacitate de a ne adapta la schimbări, de a evolua în același timp cu cerințele pieței ( și atunci când se poate, chiar să le anticipăm și să fim cu un pas în față), de a reuși să lucrăm într-un mod cât mai inovativ și creativ. În business, pentru a avea succes trebuie să accepți schimbările cu brațele deschise.

  1. Ce înseamnă să fii un tânăr antreprenor în România la ora actuală și ce sfat aveți pentru cei care vor sa își deschidă un business?

Să fii tânăr antreprentor? E cel mai frumos lucru posibil, în condițiile în care ne bucurăm de condiții favorabile – accesul la informație, posibilitatea de dezvoltare, taxele mici. Când există pasiune și context favorabil pentru dezvoltarea unui business, a fi tânăr antreprenor este practic o plăcere.  Când vine vorba de sfaturi, eu i-aș îndemna pe cei care se gândesc să își deschidă o afacere, să activeze într-un domeniu pe care îl stăpânesc și să se asigure că au capacitatea de a fi buni administratori. În rest, știți cum se zice! Cine are timp să asculte de toate sfaturile care i se dau, nu mai are timp de el însuși. ( sau de business-ul lui, după caz)

  1. Care este cea mai mare problemă a mediului de afaceri de la noi?

Lipsa unei transparențe în interiorul comunității de afaceri românești și faptul că prețul este mereu pus sub lumina reflectoarelor.

  1. Cum se împacă viața profesională cu cea personală? Îți rămâne timp liber? Care este motto-ul după care-ţi ghidezi viaţa?          

Cred că nu există un echilibru perfect între viața profesională și cea personală. La momentul actual încerc să prioritizez business-ul, lăsând viața personal pe planul doi. Nu o neglijez, dar mă axez pe cea profesională, până voi ajunge la nivelul pe care mi-l doresc. Când acest lucru se va întâmpla, probabil îmi voi reorganiza prioritățile.

  1. Care este motto-ul după care-ţi ghidezi viaţa?                                              

Visează! Dar nu uita că fără dorință, muncă și perseverență nu există reușită!

 

Andrei Cuibari și CBR ADVERTISING ne-au învățat o lecție importantă pe care o împărtășim cu fiecare dintre voi, spunându-vă doar ”Fă ce poți, cu ce ai, acolo unde ești!” (Theodore Roosevelt)