Reconversie pe timp de pandemie. Cum au trecut două antreprenoare de la organizări de evenimente la aranjamente cu licheni

Reconversie pe timp de pandemie. Cum au trecut două antreprenoare de la organizări de evenimente la aranjamente cu licheni

2020 a început cu multe planuri, rezoluții, speranțe. Pentru organizatorii de evenimente a fost foarte dificil și viitorul nu sună foarte bine, nici măcar pentru cei mai optimiști. Mai jos găsiți povestea Iuliei și Roxanei, două tinere antreprenoare ce au regândit modelul de business și s-au apucat de ceva inedit. Vedeți mai jos despre ce este vorba. 

1. Povesteste-ne putin despre tine (ce faci in momentul de fata profesie/formare)

Buna, suntem Roxana si Iuliana, amandoua pasionate de lucrul cu florile si elemente din natura. În urmă cu 16 ani ne-am împrietenit în timpul facultății (ASE, fără legătură cu domeniul ales acum) și am construit impreuna o relație frumoasa, iar la inceputul anului 2018 am pus bazele acestui proiect colorat, Jay Flowers. Amandoua avem job-uri de zi (in sistemul bancar si respectiv in cel publicitar), insa ne dorim pe viitor sa ne dedicam full time proiectului comun.  

2. Sa privim in trecut si sa ne amintim care au fost primii pasi in cariera ta/cum ti-a venit ideea.

Amandoua am urmat un curs lung de design floral certificat și astăzi îmbinăm flori delicate în aranjamente minunate. Florile ne-au fost întotdeauna dragi, ne-am dorit să le îmbinam în decoruri inedite, așa că nu a fost decât un pas mic pentru a merge mai departe pe această cale. Ne doream sa facem ceva impreuna inca din facultate, cu timpul ne-am dat seama ca acel ceva vine din pasiunea amandurora pentru flori si a venit ideea acestui proiect.

3. Ne poti descrie pe scurt in ce consta business-ul tau?

Jay Flowers este atelier de creatie florala. Lucram cu florile naturale proaspete, flori naturale criogenate, plante uscate,  licheni naturali stabilizati si elemente din natura care ne inspira. Astfel, realizam aranjamente florale pentru evenimente personale (nunti, botezuri, petreceri , etc.) , dar si proiecte corporate (petreceri tematice, diferite aranjamente , ateliere, etc.), iar in ultima perioada, data fiind situatia actuala, ne-am specializat in lucrul cu lichenii si florile criogenate si realizam tablouri pe canvas sau hartie foto personalizate si aranjamente decorate astfel.

 

4. Cand ti-ai lansat afacerea, cum a fost inceputul, cine te-a inspirat, de ce ideea aceasta de business?

Noi am pornit initial din pasiune pentru flori si frumos, nu am gandit-o chiar ca o afacere, insa au inceput sa apara comenzile de la prieteni/cunostinte, am creat apoi o pagina Facebook unde am postat proiectele si asa am inceput sa primim comenzi constant.

 

5. Care a fost cel mai mare esec din activitate, dar si cea mai mare realizare?

Nu am avut un esec in activitatea noastra, sigur au fost si probleme care au aparut pe care a  trebuit sa le rezolvam rapid, insa cu fiecare proiect si din tot ce am facut si facem invatam. 

Toate proiectele sunt importante pentru noi, ne dedicam cu totul fiecaruia. Cel mai mare ca si dimensiune si expunere a fost in martie 2017 Expozitia florala din Sun Platza. S-a desfasurat pe o perioada de 2 saptamani, dar toata lucrarea a fost executata intr-o singura noapte. A fost un real succes chiar daca eram la inceput, a fost o experienta fantastica din care am invatat foarte multe.

 

6. Care sunt cele mai mari provocari in domeniul in care activezi?

Spatiul de depozitare al materialelor este mereu o provocare pentru ca trebuie sa tinem materialele in anumite conditii de temperatura si umiditate. La proiectele mari, in gereral vorbim de proiecte corporate, timpul scurt de realizare a unui volum mare.  Si am mai adauga si faptul ca trebuie mereu sa te reinventezi, sa vii cu idei inedite, sa fii authentic, pentru ca sunt multi care au ateliere similare, trebuie sa iesi din tipar ca sa te faci cunoscut.

 

7. Cum reusiti sa incheiati noi parteneriate / sa obtineti noi clienti? Care sunt metodele prin care va promovati?

In primul rand prin recomandari, apoi prin retelele de socializare si in special Facebook, diverse grupuri.

 

8. Lumea in care traim se transforma rapid. Piata se schimba, la fel si cerintele. Cum faceti sa fiti la mereu la zi cu tendintele?

Idei avem foarte multe, cu timpul de punere in practica al acestora nu stam foarte bine. Atunci cand esti pasionat de ceea ce faci rar se intampla sa ramai in pana de idei, in domeniul acesta cu atat mai putin. Incercam sa aducem ceva nou mereu, plecam de la o idée, o dezvoltam si ajungem la un proiect care ne reprezinta pe amandoua si e foarte usor pentru ca ne completam foarte bine. Citim articole de specialitate , urmarim profesionisti in domeniu, din tara dar mai ales din afara tarii. 

 

9. Ce inseamna sa fi un tanar antrepenor in Romania la ora actuala si ce sfat aveti pentru cei care vor sa isi deschida un business?

Pentru noi antreprenoriatul insemna foarte multa munca, documentare, incercari, invatam din orice, incercam sa fim altfel, sa ne punem amprenta in ceea ce facem , sa ne autodepasim. 

Ca sfat, le-am spune sa se documenteze foarte bine,  sa activeze intr-un domeniu care sa le fie de suflet, sa ii defineasca si sa aiba incredere in ei, in proiectul lor, sa invete atat din esecuri cat si din realizari.

 

10. Care este cea mai mare problema a mediului de afaceri de la noi?

Noi activam pe o nisa de piata, nu putem vorbi generalizat, insa in domeniul nostru problema este lipsa de competitivitate a unor concurenti si copierea ideilor.

 

11. Cum se impaca viata profesioanala cu cea personala?iti ramane timp liber?

Dedicăm acestei pasiuni ore bune din timpul nostru liber (lucram cam o jumătate de oră la un aranjament, fără a socoti și timpul pentru aprovizionare, sau in medie o ora la tablourile cu licheni, depinde foarte mult de complexitate si dimensiunea acestuia), pe lângă job-urile de zi (plus cel de mame si sotii) însă ne dorim mult să ne putem dedica full-time pe viitor. Familiile ne sunt alaturi, ne sustin si ne ajuta cand este nevoie (cu livrari, aprovizionare), nu am simtit ca ii dam la o parte, ne-au completat.

12. Care este motto-ul dupa care iti ghidezi viata?

 Traieste clipa.