Ce faci când vrei să vinzi o casă în București? îl contactezi pe Marion Stanca

Piața imobiliară din București este în continuă dezvoltare și transformare. Cum putem să facem față volumului mare de informații din piață? Poate un agent imobiliar să facă diferența de la o tranzacție de succes la un drum plin ce probleme, timp pierdut și nervi? Aflăm mai multe de la Marion, unul dintre cei mai experimentați ( dar tânăr și agil), agenți din București. 

După 17 ani de antreprenoriat tot ceea ce mă definește se regăsește în oamenii ce mă înconjoară și cu care proiectez o lume imobiliară mai bună. Am investit constant în oameni și cu toate că știu cât de volatilă este resursa umană, am considerat-o aurul serviciilor de consultanță și baza oricărui business ce se dorește scalabil și de impact în societate.
Pleci de la tine însuți, esti preocupat constant în dezvoltarea de mecanisme capabile să dea un sens și o substanță afacerii tale, apoi construiești un networking încrucișat. Rețeaua de colaboratori profesioniști și dedicați este un prim pas, dar secretul constă în atenția acordată clienților și recomandărilor, după finalizarea unei tranzacții. Mulți furnizori de servicii din domeniul real-estate sau al brokerajului de credite au un randament bun în a satisface punctual consumatorul dar uită că adevaratele conexiuni se fac după închiderea tranzacțiilor, prin oferirea ajutorului necondiționat în domenii unde ai expertiză și unde nu comisionezi.
Când te consideri suficient de matur profesional, construiești clustere competitive. Managementul unor echipe de oameni deosebit de activi, creativi și diferiți ca și background-ul profesional într-o piață dinamică, volatilă și percepută  nesimetric de către populație, este cea mai mare provocare în antreprenoriatul de real-estate.
În imobiliare agentul poate avea orice tip de formare la bază, dar pentru a avea succes, fără muncă, tenacitate, versatilitate, ambiție și empatie față de client nu va putea depăși rigorile unui stil de viață aproape spartan pe care îl presupune cadrul meseriei. Despre mine pot spune că sunt “expert” în socializare. Sunt câteva lucruri la care mă pricep bine pentru că le practic sau studiez zilnic, cum ar fi sport, dietă, astrofizică, programare, geopolitică, traveling, construcții și multe altele. Sunt câteva dintre pasiunile mele în care investesc timp și bani, dar mai presus de orice, în orice sală de sport intru, toată lumea știe cu ce mă ocup. Călătoresc și oriunde mă așez las o carte de vizită, merg la simpozioane, la cursuri de geopolitică sau investiții la bursă, dar nu trec neobservat. Toată lumea trebuie să știe de expertiza și afacerea mea personală.
Fac “imobiliarele” de când mă știu. Acum 20 de ani am început prin a tranzacționa, adolescent fiind, casa părinților. A fost un success deplin, tata fiind cel care mi-a dat imboldul emoțional de a conexa mai bine domeniul acesta, observând probabil spiritul de “vânzător”, agilitatea și o oarecare capacitate de a controla subtil termenii tranzacției. Mulți ani m-am adâncit în înțelegerea unor domenii de lucru fascinante, dar care nu erau vocație pentru mine. Am studiat automatică și calculatoare de dragul părinților, pentru că era la modă și pentru că mă fascina funcționalitatea internetului, de exemplu. Prin aprofundare am conștientizat că nu mă regăseam în acea meserie, nu mă definea ca ființă și nu era o cale pe care să o străbat entuziast. Am continuat călătoria către ceea ce era definitoriu pentru dezvoltarea mea  prin a studia diplomație și afaceri internaționale în cadrul REI, ASE. Am avut mare noroc de îndrumători excepționali, precum domnul Mircea Malița, Dumitru Dan Prunariu sau Silviu Neguț, care mi-au lărgit orizontul cunoașterii și astfel m-am apropiat de domeniul negocierii de contracte, medierii de conflicte și am putut aprofunda dreptul proprietăților imobiliare și al construcțiilor.
Nu am ales să fiu agent imobiliar. Am fost descoperit! De împrejurări, de oameni, de evenimente tragic, dar și de încăpățânarea mea de a nu lucra convențional, pe un salariu. Am început prin a da consultanță juridică în domeniul imobiliar, consiliat de mama, expertă și validată ca fiind unul dintre cei mai buni profesioniști în domeniul cadastrului și publicității imobiliare din România. Lucrurile păreau că merg bine, la 23 de ani deja câștigam suficient încât să cred că asta voi face mulți ani. Moartea prematură a mamei a modificat complet datele problemei, schimbându-mi traiectoria businessului, dar și percepția asupra vieții. Nu mai aveam o ancoră solidă în afacerea proprie, iar perspectiva de viitor era sumbră. A fi agent imobiliar începător în perioada crizei imobiliare din 2008 însemna sinucidere profesională, nebunie, dar și viziune. Într-o piață unde percepția generală că agentul nu face nimic și doar încasează, unde oricine putea deveni peste noapte intermediar de proprietăți imobiliare fără niciun fel de educație în domeniu, unde exista un vacuum legislativ iar reglementările specifice tranzacțiilor imobiliare erau încă necunoscute pentru clienți, am văzut oportunitatea! Întâlnirea din 2012 cu Eftimie Constanța, un broker imobiliar cu experiență de peste 25 de ani în domeniu, a deschis drumul către cariera de agent imobiliar. Am “furat “ meseria tradițională și am venit cu amprenta personală. Accelerarea proceselor de tranzacționare prin cunoașterea aprofundată a domeniul juridic, al negocierii contractelor într-un mod profesionist și folosirea de sisteme digitale menite să ușureze munca echipei mici pe  care o aveam, a dus la recunoaștere în rândul breslei și la crearea unor relații desăvârșite în rândul clienților, recomandarea fiind cuvântul magic al creșterii afacerii. Sfinxul, firma de cartier începea să își construiască un nume dincolo de cercul restrâns de colaboratori.
Știi că ești profesionist în domeniul tău dacă după 5 ani ești sunat de clienți și îți este cerută expertiza.
 Știi că ești moral, etic, loial și integru în afacera ta dacă după 9 ani ai lângă tine aceeași parteneri deosebiți, Tantzi și Carmen.
Știi că ai viziune, tracțiune în business și potențial dacă colaboratorii tăi din piață îți devin parteneri într-un business comun, împărțind cu tine resursele, dorințele, așteptările și provocările aferente.
În 2017 am avut o revelație. Simți că un om îți va impacta într-un mod benefic și permanent businessul după doar câteva minute vorbite la telefon. În tranzacționarea imobiliară o mare parte din vânzări se fac cu finanțare de la bănci. Creditul este un lucru esențial în trasferul de proprietate, de finanțare depinzând succesul sau eșecul vânzării. Brokerajul de credite era ceva nou pentru mine în acea perioadă și nu înțelegeam cât de util, practic și benefic era pentru clienți, darămite pentru mine ca și agent imobiliar. O vânzare dificilă și aproape ratată cu credit ipotecar, o recomandare de la un prieten apropiat și telefonul dat Cristinei Filip a adus revelația. Am întâlnit primul profesionist în domeniul financiar-bancar, cu care am rezolvat de atunci sute de spețe și am adus bucurie în rândul miilor de clienți ce au apelat la serviciile noastre. Cooper Pear, biroul de credite al Cristinei Filip a devenit a doua casă pentru mine și după câțiva ani și al unui mare brand în domeniul imobiliarelor: MrExclusivitate. Parteneriatul cu Cristina Filip a adus stabilitate și predictibilitate businessului, un expert în creditare cu o capacitate de muncă ieșită din comun, cu o etică desăvârșită față de client și un vibe de excepție. Rapiditatea și siguranța tranzacțiilor a adus și noi conexiuni în piața imobiliară. Alex Printz și Radu Pasca, doi temerari ai imobiliarelor, construiau brandul MrExclusivitate, de excepție, complet inovator și provocator pentru agenții din piață. Câteva tranzacții făcute în colaborare au generat în 2018 aglutinarea Sfinxului la brandul deja consacrat. Nu doar sistemele digitale inovative de tip CRM, academia de imobiliare, modul inedit de promovare a brandului sau al echipei, prin televiziunea proprie, sau standardele de tranzacționare m-au atras, ci oamenii! Viziunea, curajul și asumarea lui Alex Printz în a face ceva nou în imobiliare, profesionalismul și empatia față de oameni a lui Radu Pasca, energia și dorința de a ajuta echipa de acolo au creat o punte de legatură cu aspirațiile mele profesionale și personale.
Pentru că trăim din comisionul de succes, datorită lipsei reglementărilor în domeniul nostru, în viziunea mea provocările cele mai mari sunt educarea perpetuă a consumatorului pentru a înțelege beneficiile colaborării cu un agent profesionist, dar și sinergia parteneriatelor dintre agenții.
Dacă clientul ar înțelege că este numai în beneficiul lui reprezentarea exclusivă la vânzare sau cumpărare, piața s-ar reglementa miraculos.
Dacă agenții din diferite branduri imobiliare s-ar deschide către colaborare, împărțind resurse și obținând plus valoare, piața de real estate s-ar maturiza și ne-am alinia cu Europa și SUA. Încă mai simt tribalismul și competiția acerbă a agențiilor ce păstrează amprenta ultimilor 30 de ani. Noua generație de agenți imobiliari sunt diferiți. Pentru a nu pica în capcanele mentalităților învechite, alături de partenerii mei venim în întâmpinarea lor cu proiecte inedite, bazate pe tehnologii inovative, precum ZOOMO, aplicație proptech menită să schimbe lumea imobiliară așa cum o cunoaștem. Un agent imobiliar cu adevărat profesionist merită să fie mai bun, mai cunoscut. ZOOMO ajută la capitolele inovație și branding personal. Aplicația de telefonie mobilă a fost creată pentru a aduce pe piața imobiliară din România o NOUĂ TEHNOLOGIE: realitatea augmentată. Însă ZOOMO înseamnă mai mult decât un simplu agregator imobiliar, mai mult decât inovație! ZOOMO înseamnă și branding personal: agenții imobiliari care devin #zoomeri lucrează în exclusivitate, în condiții de calitate înaltă a serviciilor. Acesta este benchmark-ul pe care vrem să îl lăsăm generațiilor următoare.
Imobiliarele înseamnă stil de viață. Cum ești ca persoană se reflectă în mediul de business. Dacă în alte domenii amprenta personală se reflectă mai puțin în produsul final, aici jobul este full-time, este parte componentă a fiecărei mișcări sau fiecarui gând pe care îl lansezi în univers. Pleci în vacanță, îți sună telefonul, accepți provocarea și în final, când te întorci acasă partenerul tău deja are un closing deal. De multe ori am avut această experiență inedită în care vibe-ul pozitiv și relaxarea din vacanțe au adus deal-uri excelente agenției mele.
"Acasă trebuie să fie cufărul cu comori al existenței." – zicea Le Corbusier, si ce poate fi mai nobil si mai folositor pentru cei din jurul nostru decat sa fim alchimiștii cuferelor unde să se dezvolte visurile oamenilor?
 
Pe Marion îl găsim pe www.cooperpear.ro  

02-2021
0 comentarii

0 comentarii