Ilina Luiza Elena, o tânără de 24 de ani, a îmbinat iubirea pentru limba maternă cu pasiunea pentru web design și E-Commerce, într-un business de success!

Ilina Luiza Elena, o tânără de 24 de ani, a îmbinat iubirea pentru limba maternă cu pasiunea pentru web design și E-Commerce, într-un business de success!

Ilina Luiza Elena, este o tânără româncă de 24 ani aflată la început de drum în business development și antreprenoriat. Se descrie a fi un antreprenor vizionar, creativ și pasionat de activitea pe care o desfășoară. Zilele trecute, ne-a povestit cum a pornit pe drumul antreprenoriatului, ce și cine a inspirit-o, ce dificultăți a întâmpinat și ce sfaturi are pentru alți tineri aflați în căutarea unei oportunități în antreprenoriat.

1. Povestește-ne puțin despre tine ( ce faci în momentul de față/profesie/formare )

Numele meu este Ilina Luiza Elena, am 24 de ani și mă aflu la început de drum în business development și antreprenoriat.

Sunt un antreprenor vizionar, creativ și pasionat de activitatea pe care o desfășor.

www.TranslateRomanian.com este afacerea de care mă ocup în prezent.

Am fost elevă la Colegiul Național AL. I Cuza unde am fost admisă la specializarea aleasă, Științe Sociale, profil Uman. Am terminat liceul în anul 2013. Pe lângă diplomele importante care se ofera, am primit alte două diplome pentru Limba Engleză și IT. Am ales să studiez Psihologia la Universitatea din Pitești, unde am rămas putin timp. Acest domeniu interesant mă pasionează și acum.

2. Să privim în trecut și să ne amintim care au fost primii pași în cariera ta/cum ți-a venit ideea?

Pasiunea mea pentru tot ce ține de antreprenoriat, web design, graphic design, e-Commerce și web development, a început în anul 2014 atunci când am devenit blogger. Acesta a reprezentat primul pas făcut pe drumul pe care mă aflu acum.

Nu mi-a luat mult timp până să descopăr cât de frumos este să construiești un website și am înteles atunci să nu mă rezum doar la scrierea și publicarea unor articole.

Am urmat un curs Udemy, unde am învățat diferite noțiuni despre web design.

Apoi am găsit o mulțime de platforme pentru freelanceri, unde am avut ocazia să lucrez în diferite domenii din IT și să învat o mulțime de lucruri care mă ajută în proiectele mele și astăzi.

Fiecare job a reprezentat o modalitate prin care am învățat. Am început să lucrez ca și traducător din anul 2017.

3. Ne poți descrie pe scurt, în ce constă business-ul tau?

Internaționalizarea este un proces normal.

Astăzi orice companie trebuie să gândească global iar decizia de a avea un website multilingv este una importantă pentru afacerea ta și pentru a te extinde pe piețele globale dorite.

Un site multilingv nu este necesar să fie internațional. Este important și pe plan local nu doar pe plan internațional. Poți să oferi conținut în câte limbi vrei. Imaginea ta pozitivă va fi observată chiar și de către clienții locali și vei putea să comunici cu oamenii de altă naționalitate, din țara ta.

Foarte mulți din vizitatorii unui website vin din motoarele de căutare precum Google, Bing, Ask și multe altele. Aproape toate căutările sunt făcute în limba nativă a căutătorului.

Dacă nu ai conținut în limba respectivă, website-ul tău nici măcar nu o să apară în rezultatul căutării. De aceea, fiind indexat de Google și alte motoare de căutare, este crucial.

Dacă vrei să te extinzi la nivel mondial, posibilitatea de a fi căutat și găsit în diferite limbi, reprezintă cheia.

Dacă ești interesat să traduci website-ul tău, www.TranslateRomanian.com este aici să te ajute să duci afacerea ta în direcția dorită. Oferim traduceri rapide la un preț avantajos.

4. Când ți-ai lansat afacerea, cum a fost începutul, cine te-a inspirat, de ce ideea aceasta de business?

La începutul anului 2018 am început proiectul www.TranslateRomanian.com

Un proiect de suflet pot să îl numesc deoarece sunt mândră de limba mea și de faptul că sunt născută în România.

Această companie este la început de drum, având planuri mari de dezvoltare și s-a născut din dorința de a ajuta alți antreprenori care doresc să își extindă afacerea în afara țării și să își facă brandul cunoscut pe plan global.

Internetul continuă să crească și a devenit cel mai important mediu pentru afaceri și pentru persoanele care își doresc să achiziționeze produse, servicii sau doar să caute informații.

Pentru proprietarii de afaceri care doresc să dețină un avantaj, un site multilingv reprezintă una din modalitățile cu un impact major în creșterea numărului de clienți și prin urmare asigură mai multe vânzari.

Potrivit unui studiu al Comisiei Europene, 43% din europeni achiziționează bunuri sau servicii doar dacă informațiile sunt disponibile în limba lor nativă.

Având posibilitatea să comunici unei noi audiențe internaționale, cu siguranță va aduce rezultate nu numai pe plan financiar dar și pentru marketing, brand și produs, iar un website multilingv reprezintă primul pas crucial pentru atingerea acestui scop.

5. Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare?

Cea mai mare realizare pentru mine din activitatea pe care o desfășor, reprezintă domeniul în care muncesc și proiectele de care mă ocup. Toate acestea îmi oferă incă un motiv în plus să fiu fericită.

Faptul că mă trezesc dimineață cu poftă de viață și am un obiectiv de atins la care îmi place să lucrez, nu poate decât să fie o mare realizare.

Nu aș putea spune că am avut un mare eșec în activitatea mea de până acum.

6. Care sunt cele mai mari provocari în domeniul în care activezi?

Există multe provocări în lumea de afaceri ultracompetitivă din zilele noastre.

Din fericire, timpurile contemporane ne-au oferit de asemenea, mai multe resurse decât niciodată pentru rezolvarea problemelor noastre.

Gestionarea timpului este una dintre cele mai mari provocări pentru mine.

Îmi doresc să fac multe lucruri în fiecare zi, dar timpul este foarte scurt.

7. Cum reușești să închei noi parteneriate/ să obții noi clienți? Care sunt metodele prin care te promovezi?

Clienții reprezintă factorul cel mai important în menținerea unei afaceri, iar găsirea lor este o provocare continuă, nu ceva pe care îl faci o singură dată și ai terminat cu asta.

Recomandările (Testimonials/ Reviews) reprezintă o metodă bună care dă roade și pe care eu o folosesc. Le afișez în toate locurile în care am posibilitatea să o fac. Asta permite tuturor celor care mă găsesc, să aibă idee despre cum este să lucrezi cu mine.

Mă promovez pe Social Media și rămân pozitivă deoarece fluctuația este o parte din ceea ce înseamnă să fii un antreprenor. Nu poți să știi niciodată ce oportunități te așteaptă după colț.

8. Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faci să fii  mereu la zi cu toate tendințele?

Tehnologia evoluează cu viteza luminii, schimbă mereu modul în care lucrurile funcționează și poate să devină dificil să fii mereu la curent cu ultimele trenduri și noutăți.

Digital Marketing și Social Media în special, par să se dezvolte mai repede decât alte aspecte ale unei afaceri.

Pentru a fi mereu la zi cu toate tendințele, citesc e-books și urmăresc cele mai mari website-uri, ziare, reviste și bloguri din industria mea. Așa încerc să fiu mereu informată și să nu pierd nici un trend.

De asemenea, folosesc Google Alerts care îmi oferă posibilitatea de a selecta subiecte interesante pentru mine și de a primii notificări de fiecare dată când un articol nou este publicat pe internet.

Google Trends este un alt website pe care îmi place să îl folosesc. Cu ajutorul lui, pot să văd ce caută utilizatorii pe internet și lucrurile de care sunt interesați.

O combinație între toate aceste elemente mă ajută în formarea unor noi aptitudini și asta îmbunătățește inevitabil experiența clienților mei.

9. Ce înseamna să fii un tânăr antreprenor în România la ora actuală și ce sfat ai pentru cei care vor să își deschidă un business?

Pentru români, factorii cei mai importanți care îi motivează să înceapă propria afacere, reprezintă obținerea unui alt venit, independența față de angajator și libertatea de a lua propriile decizii, dar și posibilitatea materializării obiectivelor.

În ultimii ani, activitatea antreprenorială în România a început să crească și percepția oamenilor spre antreprenoriat s-a îmbunătățit.

Sfatul meu pentru cei care vor să își deschidă un business, este să învețe de la alții tot ce se poate despre industria din care fac parte și tot ce trebuie să facă pentru a ajunge unde vor să fie.

Găsirea unui mentor este un lucru foarte important.  Așa salvezi mult timp, învățând de la oamenii care au trecut prin problemele cu care te confrunți tu acum.

Să fii un tânăr antreprenor nu este ușor, dar poate să reprezinte cel mai frumos pas pe care oricine poate să îl facă.

În cele mai grele momente, când soluțiile nu sunt vizibile, perseverența și încrederea sunt elementele de care are nevoie orice antreprenor.

Cheia spre succes constă în identificarea nevoilor oamenilor și găsirea unor soluții.

10. Care este cea mai mare problemă a mediului de afaceri de la noi?

Majoritatea oamenilor consideră că este o adevărată provocare să fii antreprenor în România deoarece văd actualul mediu de afaceri ca fiind unul complex și confuz.

Situația economică incertă și frica de a experimenta un eșec sunt principalii factori percepuți ca și obstacole.

Știm din neurostiința modernă faptul că emoțiile au un rol critic în influențarea și ghidarea comportamentului nostru.

Teama de eșec are un efect puternic asupra tinerilor antreprenori din România.

Odată ce eșuează, tinerii cred că asta le va influența viitorul și lumea își va pierde încrederea  în abilitățile lor. În situația aceasta, nu vor reuși să construiască nimic.

11. Cum se împacă viața profesională cu cea personală? Iți rămâne timp liber?

Încerc să echilibrez aceste două aspecte și să nu neglijez viața profesională dar nici pe cea personală.

Când îmi doresc să mă relaxez, îmi acord timpul liber necesar.

Cu toții avem o perioada limitată de timp și trebuie să ne concentrăm pe lucrurile importante, dar în timp ce suntem pe drumul spre îndeplinirea visurilor noastre, trebuie să ne și bucurăm de viață  alături de familie și oamenii dragi noua și să ne facem plăcută călătoria spre destinație.

12. Care este motto-ul după care îți ghidezi viața?

"Live life to the fullest  and focus on the positive."