Cum să obțineți un job ... de fiecare dată

Suntem conștienți că nu întotdeauna ceea ce spun oamenii este și ceea ce simt sau doresc să transmită fie pentru că vor să ne mintă, fie pentru că încearcă să ne manipuleze, fie pur și simplu nu se pricep să comunice și atunci percep mesajul eronat. Însă sunt câteva ponturi prin care ne putem da seama de asta. Bineînțeles că am tot auzit, citit  despre limbajul trupului, dar de foarte multe ori nonverbalului nu acordăm nici cea mai mică importanță.

Dar, de exemplul, în cazul unui interviu, să cunoaștem anumite aspecte ale limbajului trupului, ale limbajului nonverbal ne poate face din căutător de job să devenim angajat exact în locul în care ne dorim.

De câte ori am mers la un interviu și după ce am plecat, primul gând a fost ”oare mă va contacta? Oare din cauza a ceea ce am spus? Sau poate am făcut gest nepotrivit”.  Suntem conștienți că prima impresie este ca o dragoste la prima vedere în lumea job-urilor sau afacerilor. Valabil, de altfel, și pentru un om care caută să fie angajat, cât și pentru manageri care încearcă să încheie un nou parteneriat.  De aceea, una dintre regulile de aur ale unei întâniri de interviu sau de afaceri, este să purtăm cu noi o servietă, o geantă de laptop. Asta ne face să părem mai profesioniști. Dacă suntem femei să nu uităm niciodată că este total neprofesionist să purtăm la o astfel de întâlnire atât geantă de laptop, cât și poșetă de mână. Întotdeauna, această geantă trebuie ținută în mâna stângă și niciodată să nu folosim geanta pe post de barieră între noi și interlocutor. De asemenea, o altă regulă importantă este să respectăm spațiul celeilalte persoane pentru că dacă ne apropiem prea mult, este posibil ca cealaltă persoană să reacționeze prin a da un pas în spate.

În timpul unui interviu este de evitat a ne juca cu bijuteriile, ceasurile, telefoanele mobile sau să ne ajustăm butonii de la cămașă. Astfel de gesturi trădează nervozitatea și nesiguranța noastră. Iar la un interviu în niciun caz nu vrem să părem nesiguri, nervoși, agitați, agresivi, ci vrem să scoatem tot ce este mai bun din nou pentru a ”câștiga” postul.

Ceea ce trebuie să învățăm și să conștientizăm că este perfect în regulă să facem în cazul unui interviu este să pășim cu încredere, să folosim în adresare numele interlocutorului (așa îi reținem mai ușor numele și în același timp îi acordăm importanță), orientarea scaunului (dacă există posibilitatea) la 45 de grade de interlocutor, iar pentru partea de ieșire să reținem să ne întoarcem din dreptul ușii să zâmbim frumos și să salutăm de la revedere, astfel încât ultima imagine să nu fie în niciun caz fundul nostru (mai ales în cazul femeilor).

Iar la final vă spunem secretul cel mai bine păstrat pentru un interviu de succes. Așa cum, Allan&Barbara Pease afirmau în cartea lor ”Limbajul trupului în mediul de afaceri”, ”fie că vă place, fie că nu, fiecare bărbat aruncă priviri înspre fundul unei femei atunci când aceasta părăsește încăperea chiar și dacă nu îi place chipul ei” și contactul vizual trebuie menținut într-atât încât să îi permită celuilalt să arunce priviri de ansamblu și să nu dăm șansa unor stângăcii de a determina priviri pe furiș.

Conexiuni Urbane va continua să scrie despre modalități, strategii, experiențe și învățături despre cum să ne descurcăm în anumite situații de business, dar și de viață. 

04-2019
1 comentariu

1 comentariu

Sunt de parere ca este nevoie se multe multe articole de citit pentru cineva care le descopera pentru prima data,iar limbajul trupului reprezinta un atu,iar cititorul nu devine confuz.
23 Apr 2019 1:49 pm