Cum să facem management organizațional în ”jungla” mediului de afaceri cu Marc Mihai Ovidiu

Cum să facem management organizațional în ”jungla” mediului de afaceri cu Marc Mihai Ovidiu

Întrebarea tuturor antreprenorilor este cum îmbunătățim managementul organizational și cum facem față provocărilor zilnice privind birocrația, legislația, planificarea, strategia etc? Continuăm seria de povești ale unor oameni care au avut inspirația, dar mai ales curajul de a porni pe drumul antreprenoriatului tocmai pentru a răspunde unora dintre provocările zilnice de alegere a unui serviciu sau partener până la descoperirea de ”rețete” de organizare, planificare, promovare și management.

Ca antreprenori suntem în căutare permanentă de parteneri, de clienți, furnizori și ne întrebăm mereu cum putem să îmbunătățim și să dezvoltăm afacerea. Atunci când te afli într-un moment în care nu mai reușești să zărești o posibilitate de a menține calitatea serviciilor prestate, dar și o organizare a companiei, e momentul de a externaliza partea de management organizational. Astfel te asiguri că afacerea va fi planificată strategic încât portofoliul de clienți să crească, iar atenția ta să fie direcționată doar pentru performanța și calitatea prestării serviciilor oferite.

De la început am gândit această secțiune pentru a veni în sprijinul antreprenorilor pentru a le oferi posibilități multiple de alegere a partenerilor, dar și pentru a se prezenta într-un mod inedit în fața potențialilor clienți în scopul construirii unor relații de încredere și creșterea rezonanței afacerii.

Astăzi, vă facem cunoștință cu un om care a reușit să organizeze, să planifice și să dezvolte afaceri de succes. Mai precis, Marc Mihai Ovidiu se ocupă de management organizational și consultanță în afaceri. Prin compania sa Propertech oferă servicii privind setarea și organizarea clinicilor aflate la început de drum, dar și analize și setarea unor noi modele de business pentru cele deja înființate astfel încât să ajungă în top. Pe scurt, Marc Mihai Ovidiu și echipa sa sunt cei care efectuează angajări în echipele medicale și cele de suport, negociază contracte cu furnizorii de materiale și servicii, verifică și implementează protocoalele necesare desfășurării activităților, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare și lasă medicul să facă medicină, managementul rămânând în grija lor.

1. Povesteşte-ne puţin despre tine (ce faci în momentul de față profesie/formare)

Voi începe în maniera bine cunoscută atunci când te prezinți cuiva, sunt Marc Mihai Ovidiu. M-ați provocat să vă povestesc cine sunt, ce fac, ce pasiuni am, cu ce mă ocup, ce pot face pentru alții prin munca pe care o am. Ehh, bine, încep prin a vă spune că încă de mic copil am avut o înclinație spre numere și organizare, motiv pentru care am ales să studiez zona de finanțe-economie. Numerele mă pasionează, le înțeleg, le rețin și cu acestea mă identific.

Trecând puțin de la rațiune și cifre la o latură mai spirituală,vă spun mai în glumă, mai în serios că sunt născut sub semnul sagetătorului. Așadar, sunt o zodie masculină de foc, predominant activă, guvernată de planeta Jupiter, planetă care sporește generozitatea, spiritualitatea, firea  filosofică și religioasă, altruismul, demnitatea și corectitudinea, moralitatea, bunul simț, echitatea, înțelepciunea, respectul pentru lege și autoritatea. Sunt un simbol al hibernării naturii, al evoluției intelectuale și spirituale a omului, simbolul libertății depline :-) . Puțin umor nu strică, dar trăsuturile acestea mă descriu foarte bine.

De asemenea, îmi plac oamenii, îmi place să îi cunosc, să interacționez cu aceștia, să le identific nevoile și să creez relații interumane. Pentru că sunt o persoană veselă, sociabilă și optimistă reușesc de cele mai multe ori să îi descopăr și să îi accept așa cum sunt ei.

În acest moment, mă ocup cu management și consultanță în domeniul medical și lucrez pentru una din cele mai mari clinici de chirurgie plastică de la noi din țară. Însă, clienții sunt din toate ramurile medicinei: stomatologie, imagistică, medicină internă etc.

2  Să privim în trecut și să ne amintim care au fost primii pași în carieră ta/cum ți-a venit idea

Am intrat în zona antreprenoriatului în anul 2013, eram plin de entuziam, energie și idei, iar un prieten m-a recomandat pentru o consultanță financiară la o clinică de stomatologie.

În timpul întâlnirii, înțelegând mai bine nevoile clienților și făcând un click instant cu aceștia am devenit rapid parteneri și eram noul manager al clinicii.

Îmi amintesc și acum prima zi de birou: colegii mei căutau radiografii, vorbeau despre perimplantite, protocoale de sterilizare, endodonție, iar eu eram pur și simplu fascinat de ceea ce se întâmplă.

În acel moment mi-am dat seama că va trebui să învăț și să mă perfecționez în acestă direcție.

Fără a mai aștepta o secundă, m-am schimbat în uniformă și am intrat în cabinete, unde mi-au fost prezentate toate protocoalele mai sus menționate.

În paralel cu acestea am studiat foarte mult și eu pe cont propriu pentru a înțelege mai bine partea de medicină și pentru a putea să implementez ceea ce aveam de făcut.

3.Ne poţi descrie pe scurt, în ce constă business-ul tău

Business-ul meu este axat pe management și consultanță în medicină. Astfel, setăm și organizăm clinici care sunt la început de drum iar la cele care deja sunt înființate, efectuăm o analiză, setăm noile modele de bussines și facem tot posibilul să ajungem acolo.

Noi suntem cei care: efectuăm angajări în echipele medicale și cele de suport, negociem contracte cu furnizorii de materiale și servicii, verificăm și implementăm protoacele necesare desfășurării activităților în conformitate cu legea în vigoare, practic lăsăm medicul să facă medicină, iar noi ne ocupăm cu tot ce înseamnă management.

4.Când ţi-ai lansat afacerea, cum a fost începutul, cine te-a inspirit, de ce ideea această de bussines

În anul 2013, după o discuție mai intensă cu un fost angajator, am decis că este momentul să încep pe acest drum.

În perioada respectivă România se confruntă cu o recesiune după o criză economică, iar companiile trebuiau rapid să își schimbe direcția și modalitatea de business .

M-am analizat pe mine ca om, atât personal cât și professional și am ajuns la concluzia că îmi plac numerele, oamenii și organizarea, motiv pentru care am decis că trebuie să mă axez în această direcție.

 5.Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare?

În cazul meu nu pot să vorbesc despre un mare eșec, ci de experiențe mai puțin plăcute din care am avut de învățat. O experiență neplăcută a fost în momentul în care unui client i s-a propus un model de business cu care a fost inițial de acord, urmând că în 24h acesta să își retragă acordul.

Ca și realizare, am organizat o clinică în care am implementat conceptul de multidiscipline, aparatură nouă, o echipă medicală completă și specializată pe domeniu, o echipa de PR și marketing, iar cifra de afaceri s-a dublat până la finalizarea semestrului următor.

6.Care sunt cele mai mari provocări în domeniul în care activezi?

Cred că România se confruntă cu o lipsă acută de personal medical calificat și cu experiență în spate.

De asemenea, tedințele generației tinere sunt acelea de a muncii puțin, neresponsabil și remunerația să fie peste nivelul de pregătire a acestora.

 7.Cum reusiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți? Care sunt metodele prin care vă promovați?

Toți clienți pe care îi avem / am colaborat, au apelat la serviciile noastre prin recomandarea unor persoane cu care am colaborat la un moment dat.

Cred că experiența și serviciile noastre vorbesc pentru noi și ne fac cea mai bună reclamă

 8.Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faceți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Întradevăr, piață se schimbă de la trimestru la trimestru, nevoile oamenilor sunt mai multe, mai mari, mai diversificate, dar noi ne luăm toate măsurile necesare acestor schimbări.

Odată cu aceste nevoi, apar și tehnologii noi, care sunt minim invazive, cum ar fi laserele în medicină, motiv pentru care participăm la cursuri, congrese, prezentări de produs, astfel încât să fim în pas cu toate tendințele.

9.Ce înseamnă să fii un tânăr antreprenor în România la ora actuală și ce sfat aveți pentru cei care vor să își deschidă un business

Când decizi să intri în antreprenoriat în România, trebuie să îți rezervi o cantitate de stres separat pentru schimbările legislative și economice prin care trece țară noastră și să fii pregătit să găseșți soluții în fiecare zi.

 Pentru cei care sunt la început de drum, sau încep pe această cale, vă spun: nu este ușor, dar nici imposibil.

Cu multă muncă, perseveranță, acțiune, energie și cu un țel stabilit este imposibil să nu reușiți.

10.Care este cea mai mare problemă a mediului de afaceri de la noi?

Cineva mi-a zis la început că mediul de afaceri este o ”Junglă”!

Ai opțiunea de a intra în junglă sau de a rămâne pe afară.

Cred că cea mai mare problema este cea de schimbări legislative și economice prin care trecem și nici situația politică din țară nu ne prea ajută.

11.Cum se împacă viața profesională cu cea personală? Îți rămâne timp liber?

Întodeauna am avut grijă ca aceste 2 elemente să fie în echilibru, nu întodeauna a ieșit echilibrul perfect, însă scopul este de a le împaca armonios.

Timpul liber este destul de limitat, dar am timp să fac sport de 3 ori pe săptămâna, să ies la un film/restaurant, să petrec timp cu câinele meu și să îmi organizez 2-3 vacanțe pe an.

12. Care este motto-ul după care-ţi ghidezi viaţa?

Nu trebuie să fii perfect pentru a îi inspira pe ceilalți.

Lasă-i pe oameni să se inspire din modul în care faci față imperfecțiunii tale.

 

Construirea fundamentului unei afaceri nu este ușoară, de aceea câteodată avem nevoie de a apela la specialiști în domeniu pentru aspectele organizaționale, care ne ocupă mult prea mult timp și cu tot sistemul birocratic ne încetinește ritmul de a face ceea ce place și pentru care am început afacerea.

În final, sperăm ca toate poveștile noastre să vă ofere un punct de sprijin în alegerea partenerilor și un strop de inspirație.

Inspirația de astăzi este zicala lui Henry David Thoreau:

”Ți-ai construit castele în aer? Bine, chiar acolo trebuie clădite. Acum mergi la lucru și construiește fundația sub acestea”.