Astăzi am făcut cunoștință cu unul dintre cei mai buni consultanți de credite din București! Povești, experiențe, portrete ... cu Cristina Filip!

Astăzi am făcut cunoștință cu unul dintre cei mai buni consultanți de credite din București! Povești, experiențe, portrete ... cu Cristina Filip!

 

Ce nu aduce anul, aduce ziua în care o cunoașteți pe Cristina Filip, consultant de credite. Fiecare dintre noi a fost la un moment dat pus în situația de a fi nevoit să apeleze la un credit, fie din nevoie, fie din dorința de a-și îndeplini un vis de business. Dar oare câți dintre noi s-au gândit că un broker de credite te poate ajuta să reduci chiar și 30.000 euro din costul total al creditului și asta doar în câteva zile fără să ne mai chinuim mintea și timpul cu toată birocrația din sistem?! Ei, bine, astăzi, am întâlnit unul dintre cei buni consultanți de credite din București, dar vă lăsăm să îi descoperiți povestea în cele ce urmează.

Eu sunt Cristina Filip si ne aflam astazi aici, pentru ca cineva, cândva a inventat internetul. Glumesc, ne aflăm aici pentru a spune (eu) și a afla (voi) o poveste de business. Despre mine, vă pot spune multe, dar să ne limităm la informații despre studii și pregătire profesională: sunt licențiată în drept, am terminat un master în drept Comunitar și European, am studiat la Facultatea de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori în cadrul Academiei de Studii Economice București. Ce vreau să spun prin menționarea studiilor mele, este că o pregatire în domeniul în care vrei să ai un business, este un bonus point.

Povestea Cooper Pear  a început în urmă cu 5 ani, în momentul în care m-am angajat ca broker  în cadrul companiei. La acea vreme nu am dat foarte multă importanță acestei meserii. Știam despre ce este vorba, știam că trebuie să mă implic în această activitate, dar mai mult din persepectiva faptului că trebuie să-mi îndeplinesc îndatoririle conform fișei postului.

Știți că se spune că nu aduce anul ce aduce ziua? Cam așa a fost. Dintr-o dată, într-o perioadă de timp foarte scurtă, lucrurile s-au schimbat radical. Am avut norocul, pe de o parte,  să fac parte dintr-un colectiv excepțional format din profesioniști, oameni de la care am avut de învățat foarte mult. Pe de altă parte, cu ajutorul primului client care a apelat la serviciile mele de consultanță financiară, pentru a accesa un credit pentru achiziție, mi-am conturat clar, în minte, ce reprezintă această meserie. Practic, am reușit să portretizez un job. Portretul, îl păstrez și acum în minte și mă inspiră în fiecare zi. Am înlocuit pensula și culorile de la un portret clasic, cu provocare,  consecvență, determinare, implicare, motivare, iar pânza cu propria-mi persoană. La  sfârșit cele mai importante două aspecte sunt: bucurie și satisfacție.

De ce spun asta și ce face mai exact un broker de credite? În primul rând, dă o mână de ajutor potențialului client. Să vedem, punctual, cum:

Un broker de credite vine în întâmpinarea nevoilor de finanțare ale clienților;

Pe baza profilului de client întocmește cea mai bună ofertă de pricing și condiții, la 3-4 bănci diferite;

Stabilește împreună cu clientul care este cea mai avantajoasă ofertă din cele propuse;

Întocmește dosarul de credit;

Susține cererea de credit în centralele finanțatorilor și depune toate eforturile pentru a primi un răspuns pozitiv și rapid;

Asistă clientul la semnarea contractului de credit;

Clientul rămâne în portofoliul broker-ului pe toată perioada derulării contractului dar și ulterior;

Este informat, în permanență de noile produse și condiții de credit, lansate de către bănci.

Succesul în această activitate, nu apare peste noapte. La mijloc este vorba de multă muncă și este important de subliniat că este condiționat de anumite aspecte:

Numărul parteneriatelor încheiate cu băncile de pe piața financiar-bancară, din România.

O bună pregătire profesională;

Infrastructură și logistică;

Fluxul și rețeaua serviciilor puse la dispoziția clienților.

Pentru a vă face să înțelegeți cât mai bine activitatea unui broker de credite, voi grupa în două categorii cele 4 condiții enumerate anterior și voi face o descriere succintă a lor:

În prima categorie intră primele trei condiții, care conduc la capitalul de imagine al unui broker de credite, fără de care acesta nu există. Capitalul de imagine se formează în timp, odată cu creșterea portofoliului de clienți. Ca în orice domeniu, cea mai bună modalitate de promovare este celebrul marketing WOM (word of mouth), sau cum i se mai spune în popor, recomandarea din gură în gură.

A doua categorie se definește prin complexitatea serviciilor pe care un broker trebuie să fie capabil să le pună la dispoziția clienților.

Și astfel noi ne mândrim, de o bună bucată de vreme, cu colaborările pe care am reușit să le dezvoltăm cu agențiile imobiliare, asiguratori și cabinete notariale.

Un exemplu concludent  în acest sens și despre care vreau să vorbesc este colaborarea și parteneriatul pe care îl am cu dnul Marion Stanca, broker imobiliar senior, reprezentant al agenției imobiliare MrExclusivitate. Totul a început în urmă cu 3 ani, întâmplător, când dnul Marion Stanca a direcționat către mine un client care dorea să achiziționeze un imobil, prin credit ipotecar. La acea vreme nu ne știam, aveam o cunoștință comună care m-a recomandat (WOM, tocmai v-am spus). Am preluat clientul, m-am întâlnit cu acesta, am depus cererea de credit și după aprobarea financiară dosarul a intrat în analiza pe partea juridică. Întâmplarea a făcut ca partea juridică (documentele imobilului) să fie incompletă și banca a solicitat, conform procedurii, completări . Prima persoană pe care am contactat-o în vederea soluționării acestei situații a fost dnul Marion Stanca, care a înțeles imediat despre ce este vorba, a luat legătura cu proprietarul (vânzătorul imobilului), a trebuit să facă alte demersuri către OCPI  și notar și într-un timp scurt, de 2-3 zile, a reușit să ne pună la dispoziție documentele solicitate.

Practic, sinergia serviciilor oferite de un broker de credite și un broker imobiliar a făcut ca în două săptămâni de la depunerea cererii de credit, un dosar complex să fie aprobat, iar clientul să fie mulțumit.

Ulterior, clientul mi-a cerut sprijinul și în ceea ce privește asigurarea imobilului. I-am recomandat brokerul de asigurări partener (o societate), cu care a și încheiat polița. Tranzacția a fost semnată în  3 săptămâni la cabinetul notarial cu care colaboram.

Următoarele trei colaborări au venit în scurt timp, întrucât agenția unde activa domnul Stanca  avea în acel moment tranzacții blocate în diverse bănci, deoarece clienții erau nehotărâți sau neinformați cu privire la linia de creditare ce urmau să o deschidă. Încrederea ce mi-au acordat-o a dus la satisfacții depline atât pentru noi ca și operatori de servicii dar și pentru clienții ce și-au văzut împlinite obiectivele.

Subliniez importanța deosebită  a unei astfel de colaborări, dar mai ales importanța pregătirii profesionale a unui broker imobilar, care înainte de a prezenta un imobil trebuie să știe exact ce presupune documentația juridică a imobilului, unde să se adreseze  (la ce instituții) atunci când este necesar să completeze istoricul juridic al imobilului, să aprecieze și să cunoască care este termenul legal de eliberare pentru fiecare document în parte, astfel încât clientul să nu resimtă această corvoadă.

De atunci și până acum, portofoliul nostru comun de clienți se ridică la peste o sută de persoane care ne-au mulțumit pentru implicarea noastră și cu majoritatea dintre ei am rămas în relații de prietenie, la modul la care ne vizităm și ieșim împreună în timpul liber.

Generarea de servicii complete de succes către clienți este un lucru rar în piața financiară și de real-estate, întrucât rețeaua de consultanță trebuie să fie performanța, profesionistă și de încredere. În plus trebuie să funcționeze ca și mecanismele unui ceas elvețian deoarece termenele precise, sumele mari de bani rulate și riscurile asumate de clienți sunt vectorii de luat în calcul pentru fiecare speță în parte.

Privind în urmă, spre cei 5 ani care au trecut, satisfacția este una foarte mare pentru că realizările personale-profesionale sunt importante. În prezent activez sub aceeași marcă Cooper Pear, dar business-ul a devenit unul de familie.

Diferența în acest business, ca în toate celalte domenii, o face modul de abordare, implicarea și dorința de reușită. Seriozitatea cu care sunt puse în aplicare aceste condiții duce la succes.

Cea mai mare satisfacție a mea este aceea că în fiecare zi cunosc oameni noi, din diverse domenii de activitate, interacționez cu ei pe termen lung  și îi ajut să-și îndeplinescă visurile sau să-și rezolve problemele financiare pentru că: “atingerea scopului financiar într-un mediu economic schimbător, reprezintă dorința fiecăruia dintre noi“.

Pe Cristina Filip o găsiți la adresa de e-mail: [email protected], nu ezitați să apelați la sprijinul ei în contractarea unui credit.

Noi, echipa Conexiuni Urbane recomandăm cu încredere!